Ceturtdiena, 21-Sep-2017, 3:38 AM
Mājas Reģistrācija
Sveicināti, Viesis
Vietnes izvēlne
My Twitter
Galvenie » Raksti » Raksti medijos

Uztura ieteikumi enerģijai un labsajūtai (Guna Rijkure, uztura speciāliste)
Noguruma iemesli

Depresiju un spriedzi izraisa zems serotonīna līmenis asinīs. Tā daudzums ir atkarīgs no D vitamīna izstrādāšanās organismā, ko veicina dabiskā saules gaisma. Serotonīns ir viens no spēcīgākajiem garastāvokļa, apetītes, sāpju un miega jutības noteicējiem  organismā. Kad organismā ir zems D vitamīna daudzums, krīt arī serotonīna līmenis. 
Pareizi ēdot serotonīna līmeni iespējams atjaunot vajadzīgajā daudzumā. Protams, ka vispirms roka sniegsies pēc vienkāršiem ogļhidrātiem pārbagātiem produktiem, kā dažādi saldumi, ātrās uzkodas, limonādes, bet var arī citādi.

Kā rīkoties

•    Iekļauj savā ēdienkartē olas, tītara un vistas gaļu, zivis, banānus, riekstus un pākšaugus - produktus, kas nodrošinās serotonīna līmeņa palielināšanos;
•    Izvēlies pilngraudu produktus - brūnos vai savvaļas rīsus, auzu pārslas, griķus, putraimus. Šie salikto ogļhidrātu produkti veicinās serotonīna veidošanos smadzenēs un mazinās stresu;
•    Ēd vairāk treknās zivis, piemēram, skumbriju, siļķi, lasi un sardīnes, kas satur omega-3 taukskābes, tās palīdzēs smadzenēm izmantot serotonīnu;
•    Iekļauj savā ēdienkartē vairāk olbaltumvielas saturošu produktu. Labākie olbaltumvielu avoti būs pupas, liesa gaļa, piena produkti ar pazeminātu tauku saturu. Tie palielinās koncentrēšanās spējas un stimulēs smadzeņu darbību. Ieteicams olbaltumvielas saturošos produktos lietot kopā ar cieti saturošiem produktiem – kartupeļiem, rīsiem, jo tie paātrinās olbaltumvielu darbību. 
•    Ēd soju, jo tajā esošie estrogēni uzlabos ne tikai  veselību, seksuālo dzīvi, bet arī pasargās no straujām garastāvokļa maiņām.

Izvairieties no

•    Nikotīna, īslaicīgi tas uzlabos koncentrēšanās spējas, bet ilgtermiņā kaitēs ilglaicīgajai atmiņai;
•    Alkohola, lietots nelielā daudzumā tas noņems stresu, bet patērēts lielos apmēros radīs depresiju;
•    Šokolādes un dažādiem saldumiem. Tie palielinās cukura līmeni asinīs, kam sekos straujš tā kritums, kas izraisīs atkārtotu našķēšanos, lai atjaunotu enerģiju un mazinātu izsalkumu.
•    Kafijas, jo tajā esošais kofeīns palielinās adrenalīna līmeni asinīs, izraisot stresa situācijām līdzīgu saspringumu.

Noslēguma vietā atliek piebilst, ka labu pašsajūtu vairos ne tikai labs uzturs, bet arī pilnvērtīgs miegs, atpūta un fiziskās aktivitātes.


Avots: http://vesels.lv/uzturs/uztura-ieteikumi-energijai-un-labsajutai.html
Kategorija: Raksti medijos | Pievienoja: admin (13-Sep-2013)
Skatījumu skaits: 648 | Atslēgvārdi: d vitamīns, uzturs, depresija