Trešdiena, 22-Nov-2017, 8:02 PM
Mājas Reģistrācija
Sveicināti, Viesis
Vietnes izvēlne
My Twitter
Galvenie » Raksti » Raksti medijos

PADOMI CĪŅAI AR EMOCIONĀLO ĒŠANU (Rita Strautmane)
1. padoms. Katru reizi, kad roka stiepjas uz ēdiena pusi, pajautā sev, vai tiešām esi izsalkusi? Šāda veida jautājums palīdzēs meklēt atbildi, kas izraisa tevī emocionālo ēšanu. Būtu jāatceras, ka ēšana ar mēru sniedz baudu, bet ar to nevar atrisināt dzīvē radušās problēmas.
2. padoms. Ēd lēnām un koncentrējies uz ēdiena garšu, struktūru, formu un krāsu. Ēšanas laikā nedari blakus lietas – neskaties TV, neklausies radio, nerunā pa telefonu, nelasi grāmatu.
3. padoms. Lai risinātu emocionālās ēšanas problēmu, ļoti var palīdzēt dienasgrāmatas veidošana. Tam obligāti nav jābūt smalkam ikdienas aprakstam, iesākumā pietiktu ar nelielu apēstā ēdiena uzskaitījumu, lai var redzēt, kādos laikos, cik bieži un ik daudz tiek apēsts.
4. padoms. Dienas režīma veidošana ir ļoti veiksmīgs līdzeklis ne tikai, lai tiktu galā ar emocionālo ēšanu, bet arī ar stresu, kas šo ēšanu izraisa. Lai arī šķiet lieki celties noteiktā laikā, ja visa diena tik un tā jāpavada mājās, noteikts režīms mobilizē. Ja ir noteikts laiks ēšanai, automātiski tiek izslēgta bezmērķīga našķošanās starp ēdienreizēm. Režīms motivē arī no rītiem saķemmēt matus, varbūt pat nedaudz uzkrāsoties un justies kā saimniecei pār savu dzīvi.
5. padoms. Iemācies runāt par emocijām un nosaukt vārdos stresa cēloni, kas liek ēst par daudz, jo pārmērīgā ēšana reti noved pie apmierinājuma sajūtas. Drīzāk otrādi – piemēram, ja ēd, lai mazinātu stresu, uztraukumu vai nemieru, pārēdoties izjutīsi vēl vairāk šo neapmierinošo sajūtu. Ja satraukums ir pārāk liels, lai mierīgi spētu par negatīvajām emocijām runāt, labāk pirms sarunas izvēlēties kādu fizisku aktivitāti – grīdu mazgāšanu, gājienu raitā solī uz veikalu vai pastaigu ar suni.
6. padoms. Atrodi stresa mazināšanai alternatīvu metodi, klausies mūziku, sāc realizēt kādu nelielu sapni, kam līdz šim nav pieticis laika, sporto, sāc audzēt puķes, apmeklē kursus.
7. padoms. Kā teicis kāds klasiķis – cilvēks nav vientuļa sala. Un viņam ir pilnīga taisnība. Cilvēki ir sociālas būtnes, un komunicēšana ar citiem var būt ārkārtīgi noderīgs paņēmiens. Tāpēc atrodi kādu domubiedru vai pat domubiedru grupu ārpus mājas. Tas var būt gan kāds pulciņš, gan brīvprātīgo biedrība vai pat darbs uz nelielu slodzi.
8. padoms. Ir svarīgi novilkt robežas un pieņemt mērus, bet tiem nevajadzētu būt ļoti radikāliem. Pārmērīga sevis ierobežošana var novest pie tā, ka kādā dienā vienkārši neizturēsi un divtik lielos daudzumos pārkāpsi pašas izvirzītos ierobežojumus. Nekas traks nenotiks, ja kādu reizi panašķosies ar kādu gardumu vai neveselīgāku našķi. Galvenais – lai tas nekļūst par biežu un regulāru ieradumu.
9. padoms. Viens no nozīmīgākajiem paņēmieniem, kas ļaus ne tikai izvairīties no regulāras pārēšanās, bet arī veicinās attiecību uzlabošanos ģimenē ir tradīciju veidošana. Turklāt tradīcijas ir tās, kas lieliski palīdz turēties pie režīma un veicina pašapziņas celšanos.
10. padoms. Stiprini pašvērtējumu un iemīli sevi, jaunajai māmiņai, kad piedzimst bērniņš ir divtik vairāk jārūpējas par sevi, mīlot sevi, tu iemācīsies iemīlēt savu bērniņu un savukārt bērns iemācīsies cienīt un mīlēt savu mammu.
11. padoms. Neaizvieto sirsnīgu parunāšanos ar kūkas gabalu vai kārtējo maizīti, īpaši tad, ja ģimenes loceklis un īpaši bērns izsaka vēlmi izrunāties. Veido izrunāšanās, nevis emociju apēšanas tradīcijas!
12. padoms. Uzdot sev jautājumu – es gribu ēst vai man ir nepieciešama sirsnīga un atbalstoša saruna ar vīru, draudzeni vai kādu citu, kam es uzticos? Varbūt es patiesībā netieku galā ar saviem darbiem un man ir nepieciešama palīdzība.
13. padoms. Ja ēšanas traucējumi ir kļuvuši tik nopietni, ka saviem spēkiem galā tikt neizdodas, jāmeklē speciālista palīdzība. Liela problēma ir tā, ka cilvēki ar ēšanas traucējumiem baidās par problēmu runāt. Iespējams tāpēc, ka pārmērīga ēšana tiek uzskatīta par izvirtību, neēšana – par kaprīzi.

Kategorija: Raksti medijos | Pievienoja: admin (11-Sep-2013)
Skatījumu skaits: 664 | Atslēgvārdi: emocionālā ēšana, ēšanas traucējumi